Een SUV voor elke klant

Een SUV-gamma uitbouwen van aantrekkelijke modellen in diverse formaten en prijsklassen is misschien orde van de dag in het huidige autolandschap, bij Volkswagen is dit gamma gestoeld op decennialange ervaring, knowhow en marktkennis.

Een SUV voor elke klant

Lees hier alle artikels van het dossier SUV & Crossovers

Lang voor de SUV een hype werd, bracht Volkswagen in 2002 met zijn Touareg een luxueuze SUV op de markt. Vijf jaar later lanceerde het merk de eerste generatie van zijn succesvolle Tiguan, die van bij zijn debuut begrepen had dat een moderne SUV op technologisch vlak in niets mocht onderdoen voor de rest van het merkgamma. Of hoe de SUV bij Volkswagen veel meer is dan een modetrend. "Het zit in ons DNA", zegt VW-woordvoerder Jean-Marc Ponteville. "Nummer één in de wereld word je niet zomaar! Dat bereik je door toonaangevende producten aan te reiken die een synthese vormen van het beste op de markt, zowel inhoudelijk als qua vormgeving."

Onderhuids verraadt dit SUV-gamma de kracht van de groep waar concepten, onderdelen en technologieën worden uitgewisseld en gedeeld. Het eindresultaat is een win-winsituatie waar ook de klant voordeel bij heeft. Die krijgt immers een uitgekiend product voorgereden tegen een erg concurrentiële prijs.

Sterkhouder Tiguan

Binnen het SUV-gamma van Volkswagen is de Tiguan zonder meer de sterkhouder. De tweede generatie werd een maatje groter, zit strakker in het pak en ziet er sportiever uit. Het interieur is typisch Volkswagen: sober maar zeer overzichtelijk, ergonomisch op maat. Hij benut bovendien het hele spectrum van innovatieve rijhulp- en veiligheidssystemen, beschikt over de modernste audio en navigatie en is verkrijgbaar in acht motorvarianten, al dan niet in combinatie met 7-traps DSG-automaat en vierwielaandrijving. Last but not least is deze bestseller een rasechte gezinsauto, inclusief verstelbare achterbank, hoogstaande afwerking en uitgelezen materiaalkeuzes.

En om de grote gezinnen helemaal te overtuigen lanceerde Volkswagen vorig jaar de Tiguan Allspace. Zijn naam zegt het al: een Tiguan, met nog meer ruimte en tot zeven zitplaatsen.

Volkswagen Tiguan:

4,7 - 7,7 L / 100 km * 123 - 177 G CO2 * Milieu-informatie (KB 19/03/2004) : www.volkswagen.be * Geef voorrang aan veiligheid.

SUV op maat van de individuele klant

Inspelend op de explosieve groei van de SUV-markt heeft Volkswagen zijn gamma eind vorig jaar verder uitgebreid met de karaktervolle compacte T-Roc: een instant bestseller in ons land. Aan de andere kant van het gamma staat de nagelnieuwe Touareg die een complete gedaantewisseling onderging en het absolute visitekaartje van het merk is. "Om onze koppositie succesvol te handhaven, houden wij rekening met de wensen en behoeften van de klant", verduidelijkt Jean-Marc Ponteville. "Omdat die almaar vaker voor een SUV kiest, hebben wij ons gamma in alle richtingen uitgebreid om iedereen een SUV op maat te kunnen aanbieden." Geen wonder dat het SUV-aandeel in de globale VW-verkoop ondertussen ruim 30 procent bedraagt. En daar blijft het niet bij: "Op korte termijn zullen we ons SUV-gamma nog uitbreiden met de T-Cross en T-Roc Cabrio. En vanaf 2020 komen we met 100 procent elektrisch aangedreven SUV-modellen binnen ons nieuw I.D.-gamma." Nieuwigheden om naar uit te kijken als u het ons vraagt.

Een SUV voor elke klant

Thuis op elk terrein

Met de SUV's van Volkswagen rijdt u op elk terrein zelfverzekerd. Bekijk de SUV-modellen, ontdek hun ruime mogelijkheden of boek een gratis testrit op volkswagen.be

Onze partners