Sensoa spoort volwassenen aan zich te informeren over seksualiteit

Op de site seksualiteit.be kunnen bezoekers onder meer terecht voor informatie over seksbeleving en relatieproblemen.

“Voor een goede communicatie over seksualiteit is kennis van de juiste terminologie vereist”, meent Sensoa, het Vlaams expertisecentrum voor seksuele gezondheid. Een reclamecampagne moet seksualiteit.be, een site voor volwassenen met heel wat info over soa’s, anticonceptie, seksueel misbruik…, in de kijker zetten. “Met de site en campagne spoort Sensoa aan te praten over seks”, schrijft Sensoa in een persbericht.

Voor die campagne maakt Sensoa gebruik van vier beelden in retrostijl “waarop misverstanden over erotische termen op grappige manier voorgesteld worden”. Op die beelden is onder meer te zien dat cunnilingus geen pasta, en chlamydia geen kamerplant is. Studenten van de Universiteit Gent maakten de promospot.

De site seksualiteit.be startte eind vorig jaar. Eerder was er al informatie te vinden over soa’s en hiv, anticonceptie en seksueel grensoverschrijdend gedrag, en voor ouders die hun kinderen wilden voorlichten. Nu kunnen bezoekers er ook terecht voor informatie over seksbeleving en relatieproblemen. Zo moet de site een bijdrage leveren aan de seksuele gezondheid in Vlaanderen.

“Seksuele gezondheid betekent ook dat je zorgeloos kan genieten van je seksualiteit”, aldus Sensoa. In het persbericht wijst Sensoa erop dat “nogal wat volwassenen besmet raken met een soa. Ook het anticonceptiegebruik loopt niet altijd even vlot. Zo worden Vlaamse vrouwen tussen 25 en 35 jaar het tweede vaakst besmet met chlamydia. Daarnaast werkt de populaire cultuur ook onrealistische verwachtingen over relaties, liefde en seksualiteit in de hand.” (Belga/INM)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content