Liefdesverdriet: antitreurtechnieken

04/09/12 om 14:35 - Bijgewerkt om 14:35

Enkele tips om een liefdesbreuk op een gezonde manier te verwerken.

Liefdesverdriet: antitreurtechnieken

© Thinkstock

Verzamel alles wat je aan je ex doet denken en stop het in een doos. Niet meteen weggooien, sommige herinneringen wil je later misschien toch koesteren. Vanuit een gezonde onthechting kan misschien vriendschap groeien.

Stop met hopen, want dat verhindert het loslaten. Neem geen drastische beslissingen zoals verhuizen of je baan opgeven, maar verander kleine dingen in je omgeving, in je interieur. Geef je dag- en nachtritme niet op. Vermijd alcohol, sigaretten, kalmeermiddelen en drugs, ze maken het alleen erger.

Gebruik je verdriet niet om aandacht te krijgen en ga je ex niet stalken. Twee belangrijke fouten zijn halsoverkop met een ander beginnen en jezelf de breuk verwijten. Wat wel helpt, is een realistische kijk op de tijd die hoe dan ook je wonden zal helen. Verzorg jezelf en geef jezelf cadeautjes: een nieuwe look, een massage, een manicure.

Kijk in de spiegel en vind jezelf de mooiste en de beste. Ga uit met vrienden, blijf niet thuis voor romantische films zitten janken. Zoek humor, ga naar theater, probeer te lachen. Ga actief om met je negatieve gevoelens en gedachten, laat ze niet toe, vecht tegen je verdriet, praat erover maar wentel je er niet in. Zoek nieuwe bezigheden, een cursus, vrijwilligerswerk, nieuwe kennissen. Ga op reis, doe wat je altijd hebt uitgesteld. Nu ben je vrij, begin eraan. En focus op je gezondheid, op je schoonheid vanbinnen en vanbuiten. Doe aan sport en let op wat je eet. (MM)

Lees meer over:

Onze partners