'Gedraag je als een dame, denk als een man': Bic blundert met seksistische campagne

11/08/15 om 20:36 - Bijgewerkt om 20:38

Pennenfabrikant BIC heeft geblunderd met een seksistische campagne, naar aanleiding van de Zuid-Afrikaanse Vrouwendag.

'Gedraag je als een dame, denk als een man': Bic blundert met seksistische campagne

© BIC

Een Zuid-Afrikaanse pennenfabrikant heeft zijn verontschuldigingen aangeboden nadat er op sociale media roering was ontstaan over zijn 'steunende' boodschap aan vrouwen. 'Zie eruit als een meisje, gedraag je als een dame, denk als een man en werk als een baas #GelukkigeVrouwendag', luidde de Facebookpost.

Het bericht werd intussen al verwijderd, nadat veel mensen er hun ongenoegen over uitten. 'Eruit zien als een meisje? Want infantilisering van vrouwen en sexualisering van kinderen is net wat we nodig hebben', reageerde een bezoekster. 'Als ik moet denken als een man, waarom mag ik mij - gedreven door mijn mannelijke gedachten - niet gedragen als een man?', schreef iemand anders.

Het bedrijf legde uit dat de tips kwamen van een 'blog voor zakenvrouwen' en dat het 'op de meest steunende manier mogelijk' bedoeld was. De uitleg viel in dovemansoren en de foto werd intussen vervangen door een uitgebreide verontschuldiging. (Guardian/NSK)

Lees meer over:

Onze partners