31/10/11 om 15:37 - Bijgewerkt om 15:37

De anti-Facebook

Een sociaal netwerk met een geweten.

De anti-Facebook

© GF

De Amerikaanse Natasha Dedis schrok zich een hoedje toen haar zoontje een Facebook-account wilde openen. De voorwaarden waarmee elke FB-gebruiker moet instemmen, waren voor haar onaanvaardbaar. Met een paar gelijkgestemde zielen werkte ze twee jaar in alle stilte aan Unthink. Dit sociale netwerk garandeert dat de gegevens van de gebruikers niet voor commerciële doeleinden worden verkocht. Bedrijven worden niet geweerd, maar gebruikers kiezen zelf welke merken ze willen toelaten op hun pagina's. Hun professionele contacten worden gescheiden van familie of vrienden. De bèta-versie die pas online ging, is veelbelovend. Zo kunt u met een druk op de knop uw Facebook-pagina overplaatsen op Unthink. Het netwerk kan ook wedijveren met Twitter, Groupon en LinkedIn. Of deze symathieke rebellen Facebook op de knieën zullen krijgen, is twijfelachtig. Maar het is alvast een nobele poging.

Onze partners