Boek.be start met Ombudsdienst

14/04/11 om 13:21 - Bijgewerkt om 13:21

Boek.be gaat van start met een eigen ombudsdienst om een antwoord te bieden op de vele vragen rond interprofessionele relaties. Het is daarbij vaak moeilijk advies te geven zonder partij te kiezen.

Boek.be start met Ombudsdienst

© ImageGlobe

Concreet wil Boek.be met de Ombudsdienst de relaties tussen auteurs, uitgevers en verdelers van boeken verbeteren door conflicten op een snelle, neutrale manier proberen op te lossen of daarin op verzoek van de partijen te bemiddelen. Daarnaast is het de bedoeling om een impliciete gedragscode te expliciteren door van concrete gevallen tot abstracte maar heldere richtlijnen te komen.

Ombudsvrouw Hilde Geerinck was tot 2010 bij WPG Uitgevers België verantwoordelijk voor onder meer het commercialiseren van uitgaven van De Bezige Bij, Arbeiderspers en Querido. Geerinck zal alle vragen persoonlijk behandelen en beantwoorden, maar wel indien nodig advies van experten vragen.

Het is de bedoeling dat een samenvatting van het advies of het antwoord telkens online wordt geplaatst zodat er geleidelijk een database van "best practices" wordt opgebouwd waar de hele sector baat bij heeft.

Lees meer over:

Onze partners