Zeven nieuwe toeristische pakketten om imago Wallonië te verbeteren

22/07/13 om 15:49 - Bijgewerkt om 15:49

(Belga) De Waalse minister van Toerisme, Paul Furlan, heeft maandag op het circuit van Spa-Francorchamps de zeven nieuwe toeristische pakketten voor Wallonië voorgesteld. De minister meent dat die het imago van Wallonië zullen verbeteren, door het landsdeel op de internationale toerismemarkt te plaatsen.

Zeven nieuwe toeristische pakketten om imago Wallonië te verbeteren

De zeven pakketten zijn in nauwe samenwerking met de toeristische sector opgesteld, en draaien rond drie assen: kunst- en cultuursteden zoals Bergen, Doornik, Charleroi, Namen en ook Luik, internationaal bekende sites als Waterloo en het circuit van Spa-Francorchamps en het groene toerisme met bijvoorbeeld de meren van l'Eau d'Heure. In die pakketten, gericht op korte verblijven, worden overnachtingen in luxehotels gecombineerd met verschillende bezoeken en activiteiten, afhankelijk van de gekozen bestemming. Doel van de pakketten is Wallonië een internationaler imago geven. Furlan moest toegeven dat Wallonië "lijdt aan een echt gebrek aan erkenning wat toerisme betreft. De minister zei dat hij ook wil samenwerken met de Waalse luchthavens (Luik en Charleroi), die jaarlijks 7 miljoen potentiële bezoekers aantrekken. (Belga)

Onze partners