"Zee van smaak" zet kustgastronomie in de kijker

27/04/13 om 11:40 - Bijgewerkt om 11:40

(Belga) Provinciebedrijf Westtoer en sterrenchef Stéphane Buyens gaan samen in zee voor het project "Zee van Smaak". Daarmee wil Westtoer de kustgastronomie in de kijker zetten. De campagne werd vandaag voorgesteld in Oostduinkerke.

De hele zomer lang wil Westtoer de toerist grote en kleine restaurantadressen langs de hele kustlijn laten ontdekken, als eerbetoon aan de culinaire schatten uit de Noordzee. Westtoer en Stéphane Buyens pakken in dat kader uit met exclusieve gastronomische avonden van eind mei tot half juni. Drie strandclubs zullen dan het decor vormen van wat een gastronomisch avontuur moet worden. Voor die avonden worden menu's met verse Noordzeeproducten samengesteld en geserveerd met de signatuur van Buyens, topchef van Le Fox. Hotelschool Ter Duinen staat de chef bij voor de service. De gastronomische ontdekkingstocht wordt aangeboden aan een prijs van 49 euro per persoon met zomercocktail en twee glazen wijn. Op 30 mei gaat de campagne van start met een driedaagse in Beachclub Windekind in Oostduinkerke. De week erop volgt Bredene. Nog een week later sluit VVW Heist de gastronomische avonden af. Deze campagne past in zomerbeleid van Westtoer dat dit jaar vooral de kaart van het shoppen en de gastronomie trekt. Smulpapen kunnen terecht op www.dekust.be/zeevansmaak. (Belga)

Onze partners