Wie Vlaamse Leeuw uithangt op 11 juli, krijgt CD 'Dit is Vlaamse grond' van Vlaams Belang

08/07/16 om 12:52 - Bijgewerkt om 12:52

Bron: Belga

(Belga) Wie op 11 juli de Vlaamse Leeuw uithangt, wordt door het Vlaams Belang beloont met een CD met het nummer "Dit is Vlaamse grond", dat de partij heeft laten opnemen. 11 juli is voor Vlaams Belang veel meer dan een feestdag: "Het is bovenal een strijdmoment waarop we onze eis om een vrij en onafhankelijk Vlaanderen in de schijnwerpers plaatsen. Door het afspelen van dit unieke strijdlied, maakt u het voor eenieder meteen duidelijk dat uw stad of gemeente is wat ze altijd geweest is: Vlaamse grond!", stelt partijvoorzitter Tom Van Grieken.

Wie Vlaamse Leeuw uithangt op 11 juli, krijgt CD 'Dit is Vlaamse grond' van Vlaams Belang

Wie Vlaamse Leeuw uithangt op 11 juli, krijgt CD 'Dit is Vlaamse grond' van Vlaams Belang © BELGA

Het Vlaams Belang wil met zijn 11 julicampagne er de Vlaming op wijzen dat wat voor andere volkeren vanzelfsprekend is, ook voor Vlamingen voor het grijpen ligt. "Denemarken, IJsland, Zwitserland, Noorwegen... stuk voor stuk zijn het landen waar volk, natie en staat samenvallen en stuk voor stuk prijken zij bovenaan in de welvaartstabellen. 11 juli is het uitgelezen moment om er de Vlaming op te wijzen dat dit ook voor Vlaanderen geen ongrijpbare droom hoeft te zijn. Vlaanderen heeft alle troeven in handen om een topspeler te worden", luidt het. Voor het Vlaams Belang vormt de Belgische structuur een obstakel. "De Vlaams-Waalse tegenstellingen blokkeren elk maatschappelijk dossier: zowel op het vlak van justitie, economie als immigratie staan noord en zuid lijnrecht tegenover mekaar. De permanente blokkering die hier het gevolg van is, kost ons bovendien miljarden euro's: 2.000 euro per Vlaming per jaar om precies te zijn". Met de boodschap "Dit is Vlaamse grond" roept het Vlaams Belang alle Vlamingen op de Vlaamse eisenbundel van onder het stof te halen. De 11 julicampagne van de partij bestaat uit een muzikale videoclip, 15.000 CD's, 20.000 raamaffiches, 10.000 zelfklevers en een advertentieoffensief op sociale media. (Belga)

Onze partners