Wekenlang wachten op omgeruilde dienstencheques

(Belga) De omruiling van dienstencheques bij Sodexo kan wekenlang aanslepen. Niet alleen Sodexo is overbevraagd, zijn “callcenter” ook. Dat schrijven De Standaard en Het Nieuwsblad.

Sodexo-woordvoerster Cathy Schoels verklaart de vertraging door het feit dat mensen geprobeerd hebben te anticiperen op de prijsverhoging van de dienstencheques door er nog snel tegen de oude prijs bij te bestellen. Maar die cheques waren slechts geldig tot eind april, waardoor veel gebruikers met onbruikbare cheques bleven zitten. Die ongebruikte cheques konden ze laten terugbetalen of omruilen tegen nieuwe en duurdere cheques. Daartoe moesten ze de cheques uiterlijk op 30 april opsturen naar Sodexo. Het bedrijf moest vervolgens een ontvangstbevestiging afleveren en aangeven hoeveel de klanten moeten opleggen voor de nieuwe cheques. Heel wat klanten wachten al weken op die ontvangstbevestiging. Ook de terugbetaling van de cheques loopt vertraging op. “Onze diensten moeten eerst de ingezonden cheques kunnen controleren”, zegt Schoels. “Dat neemt tijd. Bovendien hebben blijkbaar heel wat mensen tot op het laatste moment gewacht met actie te ondernemen, waardoor we nu met extra werk zitten.” Schoels kon maandag niet zeggen hoeveel verder de vertraging zal oplopen. “We werken volgens het principe van wie eerst komt, eerst maalt.” Volgens Schoels situeert de vertraging zich eerder bij de terugbetaling. Klanten die bij Sodexo uitleg vragen, hebben de grootste moeite om iemand te spreken te krijgen. Automatische boodschappen zeggen dat hun omruilvraag “binnenkort” behandeld zal worden. (Belga)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content