Weer storing bij internet- en mobielbankieren Nederlandse bank ING

(Belga) Het internet- en mobielbankieren van de Nederlandse bank ING heeft vanochtend opnieuw last van een technische storing. Volgens een woordvoerder is de oorzaak van de “systeemstoring” nog onbekend.

“Op dit moment zijn Mijn ING, mobiel bankieren via de app en Ideal helaas zeer beperkt beschikbaar, wij doen er alles om onze dienstverlening zo snel mogelijk op orde te hebben, de oorzaak wordt onderzocht”, aldus een woordvoerder. Volgens hem begon de storing omstreeks 09.45 uur. Mensen gaven op Twitter aan dat ze niet konden inloggen. Klanten van ING krijgen de laatste tijd vaak te maken met technische storingen. Zo legde een cyberaanval vorige week het internetbankieren plat. De aanvallers bestookten de site met dataverkeer, waardoor deze nauwelijks bereikbaar was. Het is nog niet bekend of dat nu weer het geval is. ING kondigde zaterdag aan aangifte te doen van de internetaanval. Het Openbaar Ministerie begint een strafrechtelijk onderzoek, dat wordt uitgevoerd door het team High Tech Crime van de Nederlandse politie onder gezag van het landelijk parket. Naast de cyberaanval bleken afgelopen week ook de saldo’s en bij- en afschrijvingen van ING-klanten niet te kloppen. Sommige klanten konden hun boodschappen niet meer betalen omdat er geen geld meer op hun rekening stond. (Belga)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content