“Week van het Zien” staat dit jaar in teken van verkeer

(Belga) De Week van het Zien, een nationale sensibilisatiecampagne van 6 oktober tot 13 oktober over het belang van een goed zicht, staat dit jaar in het teken van het verkeer. Dat meldt de Algemene Professionele Opticiens- en Optometristenbond van België. Tijdens de campagne kan iedereen terecht bij een deelnemende opticien of optometrist om een oogtest te laten uitvoeren.

Een goed zicht kan in het verkeer het verschil uitmaken tussen leven en dood, zegt de Bond. “Bij het autorijden versnelt een goed zicht de reactietijd. In het verkeer bereikt 90 procent van de nodige informatie de hersens via het zicht.” Uit de analyse van de ingezamelde gegevens van de campagne van de “Week van het Zien 2010” blijkt ook dat de Belgische bevolking de ogen niet tijdig laat controleren. “Nochtans is het zicht de belangrijkste bron van informatievergaring”, klinkt het. Daarom kunnen geïnteresseerden zich tijdens de “Week van het Zien” wenden tot een van de deelnemende opticiens of optometristen. “Na het afnemen van een oogtest kunnen zij vrijblijvend een advies krijgen om hun zicht in optimale conditie te verkrijgen en te behouden.” Op www.weekvanhetzien.be zijn alle deelnemende opticiens en optometristen terug te vinden. (KAV)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content