"Wallonië moet inspelen op open imago"

26/04/12 om 18:21 - Bijgewerkt om 18:20

(Belga) Om het merk 'Wallonië' beter in de markt te zetten in binnen- en buitenland moet het gewest zich profileren als een regio die "openstaat naar de wereld", eerder dan zijn technologische knowhow en zijn levenskwaliteit in de verf te zetten. Dat is de conclusie van een studie die de Waalse regering besteld heeft bij consultancybureau McKinsey.

De studie over de best mogelijke 'branding' van het Waals gewest werd donderdag voorgesteld in het Waals parlement. "Het merk Wallonië is nog steeds weinig bekend bij de belangrijkste doelgroepen", zei Jacques Bughin van McKinsey. Hij bestuurde krantenartikels en "buzz" op het internet en voerde opinieonderzoeken. Om buitenlandse investeerders, toeristen, zakenmensen en andere geïnteresseerden aan te trekken, moet Wallonië zich herpositioneren, luidde het. De Waalse "openheid naar de wereld" is de grootste troef. "Dat is een argument dat de regio's en steden in de omgeving van Wallonië niet gebruiken en Wallonië zal toelaten zich te onderscheiden", zei Bughin. (KAV)

Onze partners