Wallonië heeft een nieuw logo

(Belga) De Waalse regering heeft donderdag een akkoord bereikt over de invoering van een nieuw beeldmerk dat onder meer gebruikt wordt voor promotie in het buitenland. Het huidige logo, een rode W met een pijl aan de rechterkant, wordt vervangen door een W met vijf zwarte puntjes boven. Daaronder staat Wallonia.be. De begeleidende slogan luidt: “Feel inspired” (Sentez-vous inspiré).

“Doel is het internationale imago van Wallonië te vernieuwen en een beeld te creëren dat afstand neemt van een achterhaald verleden met ouderwetse industrieën”, aldus minister-president Rudy Demotte op de persconferentie waarop het logo werd voorgesteld. Volgens de bedenkers van het nieuwe logo doen de vijf puntjes denken aan pixels, om het idee van netwerken en technologie te suggereren, maar verwijzen ze ook naar de vijf continenten waar men Wallonië kan terugvinden. Met het onderschrift “Wallonia.be” houdt de Waalse regering vast aan de verwijzing naar België. De vernieuwing van het Waalse logo heeft 60.000 euro gekost en geeft gevolg aan een studie uit 2011 van consultancybureau McKinsey over het imago van Wallonië in het buitenland. (Belga)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content