Voortaan ook affichecampagnes voor vermiste volwassenen

Tot nu toe was een affichecampagne enkel mogelijk door Child Focus en dit voor vermiste kinderen en jongeren tot 24 jaar. © Belga

Project 24+ maakt het mogelijk om ook voor vermiste volwassenen een affichecampagne op te zetten en zo de kans te vergroten dat ze teruggevonden worden.

Het pilootproject, dat maandag in Brussel werd voorgesteld, is een samenwerkingsverband tussen het parket van Brussel, de Cel Vermiste Personen van de federale politie, Child Focus en de zes lokale Brusselse politiezones.

Tot nu toe was een affichecampagne enkel mogelijk door Child Focus en dit voor vermiste kinderen en jongeren tot 24 jaar. Child Focus stelt zijn knowhow en logistieke middelen nu ter beschikking en heeft een modelaffiche ontworpen. “In bepaalde dossiers voelden we de behoefte om het grote publiek in te schakelen. Wij hadden daar nog niet de middelen voor en hebben het ook al met affiches geprobeerd, maar dan miste er uniformiteit”, stelt Alain Remue van de Cel Vermiste Personen.

Project 24+ start op 1 maart. Vanaf dan is het mogelijk om een affichecampagne op te starten voor een vermiste volwassene. Dat zal geval per geval bekeken worden. Het is uiteindelijk de Brusselse magistraat die in nauw overleg met de lokale en federale politie, maar ook op advies van de Cel Vermiste Personen, beslist of er een affichecampagne wordt opgestart. De lokale recherche staat in voor de verspreiding van de affiches en het behandelen van alle tips. Eind 2016 wordt er een evaluatie opgemaakt. (Belga/TE)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content