Vijftiger komt om bij brand in Anderlecht

16/09/11 om 11:58 - Bijgewerkt om 11:58

(Belga) In de Brusselse gemeente Anderlecht is in de nacht van donderdag op vrijdag een vijftiger om het leven gekomen bij een brand in zijn appartement. Het vuur is waarschijnlijk door een brandende sigaret ontstaan en is vanzelf gedoofd. Dat meldt het Brusselse parket.

Het was een buurman die rond 04.30 uur de politie verwittigde omdat er in het appartementsgebouw in de Neerpedestraat een verdachte geur hing. Ter plekke bleek de geur afkomstig van het appartement op de tweede verdieping. Toen de agenten er binnendrongen, vonden ze de bewoner, een vijftiger, dood op de grond nabij het raam van de woonkamer. Het hele appartement was bedekt met roet en het lijk vertoonde brandwonden. Een onderzoek door politie, brandweer en een branddeskundige van het parket wees uit dat er brand was ontstaan aan een matras, vermoedelijk door een slecht gedoofde sigaret. De bewoner zou dan in zijn slaap verrast zijn door het vuur en overleden zijn in de brand. (JDH)

Onze partners