Tussen 40.000 en 50.000 mensen lieten ogen testen tijdens Week van het Zien

(Belga) Naar schatting 40.000 à 50.000 mensen lieten gratis hun ogen testen tijdens de Week van het Zien, die plaatsvond van 6 tot en met 13 oktober. Dat meldt Ignace Fransman, voorzitter van de Algemene Professionele Opticiens- en Optometristenbond van België (APOOB).

“We hebben geen exacte aantallen, omdat niet elke opticien zijn aantallen goed heeft doorgegeven”, aldus de voorzitter “We schatten echter dat een opticien die weinig volk over de vloer kreeg tijdens de campagne een tiental klanten had, terwijl andere opticiens meer dan 100 mensen ontvingen. In totaal schatten we dat tussen de 40.000 en 50.000 mensen ingingen op de oproep om een oogtest te laten uitvoeren.” Fransman is tevreden met de aantallen. “Een paar jaar geleden deed er een 800-tal opticiens mee, maar een groot deel van hen deed enkel mee om een affiche aan de deur te kunnen hangen. Dit jaar deden 374 opticiens mee, die goed wisten wat de bedoeling was van de campagne.” APOOB wil met de Week van het Zien vooral een signaal geven aan de mensen, “en daarin zijn we wel geslaagd”, aldus Fransman. “We weten natuurlijk niet wat de mensen gaan doen na de campagne en veel mensen kiezen er ook voor om rechtstreeks naar de oogarts te gaan.” De Week van het Zien stond dit jaar in het teken van 3D en onze ogen. APOOB wilde met de campagne de aandacht van het publiek vestigen op het belang van een goed zicht en het regelmatig te laten controleren. (MVL)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content