Test-Aankoop slaat mea culpa in verband met "tablet"

15/03/13 om 15:04 - Bijgewerkt om 15:04

(Belga) Test-Aankoop verontschuldigt zich voor de verwarring die is ontstaan door het gebruik van het woord "tablet" in zijn laatste commerciële actie en zal het woord niet meer gebruiken om naar het geschenk te verwijzen. Dat meldt de consumentenorganisatie in een communiqué.

De organisatie kwam vorige week in opspraak toen bekend raakte dat ze een geschenk aanprees als tablet-computer, terwijl het in werkelijkheid ging om een eenvoudig gadget zonder touchscreen of wifi. De Jury voor Ethische Praktijken inzake Reclame (JEP) oordeelde na de klacht van een klant dat de reclame "misleidend" was. "Ondanks het feit dat het gebruik van het woord 'tablet' juridisch niet werd gecontesteerd, is er natuurlijk nooit de intentie geweest om de consument te misleiden", zegt Test-Aankoop. "Dat werd trouwens bevestigd door de JEP." "Het woord tablet zal niet meer gebruikt worden om naar het geschenk te verwijzen", luidt het nog bij Test-Aankoop. De organisatie zal de nodige aanpassingen doen op de promotionele websites. (MVL)

Onze partners