Test-Aankoop dient klacht in tegen groepskortingwebsite

(Belga) Gebruikers van websites die groepskortingen aanbieden zijn behoorlijk tevreden, hoewel die sites een loopje nemen met de algemene voorwaarden. Het is vaak ook gissen naar de werkelijke waarde van de aangeboden korting. Dat blijkt een onderzoek van Test-Aankoop. De consumentenorganisatie zal klacht neerleggen tegen de site Gossipzone, die de wet schendt door slechts 7 dagen bedenktijd te geven in plaats van de wettelijk verplichte 14 dagen.

Test-Aankoop peilde via een vragenlijst die ingevuld werd door 491 abonnees naar de tevredenheid over vijf sites die groepskortingen aanbieden: Coolcoups, Gossipzone, Groupon, Groupolitan en Promocity. De meeste antwoorden gingen over Groupon (83%). De enquête werd aangevuld met een onderzoek van de vijf websites en een test over hoe de aankopen werken. Test-Aankoop vond op geen van de vijf websites correcte algemene voorwaarden. Op Coolcoups na gaan ze allemaal hun aansprakelijkheid uit de weg in geval van niet-levering of een gebrekkige uitvoering door de partner. Enkel bij Groupon en Groupolitan wordt de wettelijk verplichte bedenktijd duidelijk en correct meegedeeld. Promocity en Coolcoups wekken de indruk dat elk geval individueel moet worden beoordeeld. Gossipzone schendt de wet doordat de site slechts een bedenktijd van zeven dagen gunt; Test-Aankoop zal dan ook werk maken van een klacht, zo is vernomen van woordvoerder Ivo Mechels. De meeste gebruikers zijn wel redelijk tevreden over de groepskortingsites. Het grootste struikelblok blijkt echter de informatie over de aanbieding: 1 op de 5 is hierover ontevreden. Vaak is het moeilijk om de voorgestelde prijzen te vergelijken met de “normale” prijzen; naar de echte waarde van de korting is het gissen. (DWM)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content