Tele Ticket Service opent meldkanaal voor ticketfraude

27/01/16 om 15:49 - Bijgewerkt om 15:49

Bron: Belga

(Belga) Ticketverkoper Tele Ticket Service heeft een meldkanaal geopend waarop concertgangers kunnen aangeven dat ze het slachtoffer zijn geworden van ticketfraude. Er wordt meteen ook onderzocht of gedupeerde klanten die te veel geld voor hun kaartje betaald hebben, dat bedrag kunnen recupereren. Dat heeft de ticketverkoper laten weten.

Uit een audit die Tele Ticket Service op zijn eigen gegevens uitvoerde, blijkt dat in 2015 meer dan 154 betaalkaarten werden gebruikt om verdachte aankopen mee uit te voeren. Daarmee werden in totaal meer dan 63.000 tickets aangekocht voor een bedrag van ruim 3,5 miljoen euro. De tickets werden vervolgens doorverkocht met een winstmarge van gemiddeld 67 procent. De verkopers hadden het probleem van de ticketfraude in december nog aangeklaagd bij de Economische Inspectie en bij minister van Consumentenzaken Kris Peeters. Dat gebeurde toen naar aanleiding van het massaal doorverkopen van de tickets voor de concerten van de Britse zangeres Adele. De ticketverkopers benadrukken nu dat dit geen alleenstaand geval was en dat er ook voor shows van K3 ruim 17.000 tickets met woekerwinsten doorverkocht werden op de zwarte markt. Tele Ticket Service heeft nu een meldkanaal voor gedupeerden geopend. Mensen die vermoeden dat ze het voorbije jaar het slachtoffer zijn geworden van fraudeurs, kunnen dat melden op www.teleticketservice.com/fraude. Op basis van de gegevens die op die manier worden ingezameld, wil Tele Ticket Service samen met de Economische Inspectie bestuderen op welke manier de klanten het te veel betaalde bedrag kunnen recupereren. Daarbij wordt ook samengewerkt met de kredietmaatschappijen en met consumentenorganisatie Test Aankoop. (Belga)

Onze partners