Technische problemen Telenet – “Nog problemen met vastgelopen modems na megapanne van gisteren”

(Belga) Telenet krijgt ook vandaag nog vele telefoontjes binnen van klanten die problemen hebben met hun modem. “Het gaat om mensen die iets te vaak hun modem gereset hebben, en daardoor problemen krijgen”, zegt Stefan Coenjaerts, woordvoerder van Telenet. Coenjaerts bevestigt daarmee het bericht hierover in Het Nieuws van VTM.

“Laat me vooral duidelijk stellen dat de structurele panne van gisterenochtend al sinds gisterenmiddag verholpen is. Wat vandaag, gebeurt, is dat een aantal mensen (en dan spreken we over tientallen klanten, niet over duizenden) ons belt om te melden dat hun modem het niet meer doet. De verklaring is dat ze gisteren wat te vaak hun modem gereset hebben toen ze met problemen werden geconfronteerd. Daardoor kan zo’n modem het laten afweten. We hebben extra technici in dienst genomen om ter plaatse te gaan bij klanten om de modem te herstellen. Als herstelling niet mogelijk is, dan wordt de modem vervangen. We hebben ook extra mensen in het callcenter ingeschakeld om de telefoontjes over problemen met de vastgelopen modems op te vangen.”Bovendien zijn er volgens Coenjaerts ook vele telefoontjes om te vragen wat er nu eigenlijk precies gebeurd is gisterochtend bij die grote panne, waardoor vele klanten zonder internetverbinding kwamen te zitten. En behoorlijk veel telefoontjes om te vragen hoe Telenetklanten zullen gecompenseerd worden (met een gratis film). “We zijn volop aan het werken aan een communicatieplan om iedereen over de panne van zondag en de compensatieregeling beter in te lichten”, zegt Coenjaerts. (JONAS ROOSENS)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content