Sharen over alcohol op sociale media heeft langdurig effect op jongeren

07/06/18 om 00:00 - Bijgewerkt om 15:40

Zeven van de tien Vlaamse jongeren posten op sociale media over eigen alcoholgebruik. Dat heeft op lange termijn een invloed op hun houding tegenover alcohol en hun drankgebruik.

Zeventig procent van de jongeren tussen 16 en 20 deelt minstens een keer per jaar iets over eigen alcoholgebruik, dat blijkt uit onderzoek bij duizend Vlaamse jongeren van de KU Leuven. De meeste jongeren delen in beperkte kring via WhatsApp, Snapchat of in groepen op Facebook. Toch deelt een op tien ook op hun publieke Facebookprofiel dronken selfies of filmpjes.
...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 3 artikelen

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd
of

Knack-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van Knack

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee

Onze partners