Seksschandaal houdt nieuwe reclamecampagne luchtvaartmaatschappij in de pijplijn

16/08/11 om 05:53 - Bijgewerkt om 05:53

(Belga) Luchtvaartmaatschappij Cathay Pacific uit Hongkong moet de lancering van haar nieuwe reclamecampagne uitstellen door een seksschandaal. Vorige week lekten op het internet foto's uit van een stewardess die een piloot oraal bevredigt. De maatschappij vindt het "nu niet het moment" om een campagne te starten met als slogan "Wij gaan erg ver om er voor te zorgen dat u zich echt bijzonder voelt": dat zou wel eens in verkeerde keelgaten kunnen schieten.

De compromitterende foto's toonden een vrouw met een rood pakje dat van Cathay kon zijn die in de cockpit van een vliegtuig een man pijpte. De maatschappij startte een intern onderzoek en intussen raakte bekend dat een stewardess en haar echtgenoot die piloot is de laan zijn uitgestuurd. Cathay haastte zich om te zeggen dat de foto's "niet tijdens een vlucht werden gemaakt". Om misverstanden te vermijden, moet Cathay wel haar nieuwe reclamecampagne uitstellen. "Het spreekt voor zich dat de slogan na dit incident wel eens verkeerd geïnterpreteerd zou kunnen worden. De campagne riskeert belachelijk gemaakt te worden", zegt een verantwoordelijke in de Sunday Morning Post. (KVH)

Onze partners