Rondrijdende ‘marketing truck’ leert ondernemers online adverteren

(Belga) Wie als ondernemer wil leren hoe hij het best online kan adverteren of zelfs verkopen, kan de komende maanden in meer dan 50 Belgische steden en gemeenten terecht bij een rondtrekkende ‘marketing truck’ die als mobiel klaslokaal moet dienen. Het project, een samenwerking tussen Google en goudengids.be, wil op een educatieve manier bedrijfsleiders van kmo’s bewust maken van de kansen die online marketing kan bieden. Unizo-topman Karel Van Eetvelt gaf vandaag in Brasschaat het startschot van de campagne.

Volgens een recent onderzoek van Unizo heeft amper 52 procent van de Belgische kmo’s een eigen website en doet slechts 25 procent aan digitale marketing of verkoop. “Kmo’s zijn zich soms nog te weinig bewust van de impact en het belang van online marketing”, vertelt Karel Van Eetvelt. “Een educatief project als dit is een interessante stap naar meer bewustwording.” In de ‘marketing truck’ die vanaf dinsdag het land doorkruist zullen in totaal zowat 180 workshops worden gehouden. De onderwerpen van de workshops zijn volgens de organisatoren erg toegankelijk, waardoor er erg weinig voorkennis vereist is. Zowel algemene basistips als enkele ondersteunende producten van Google en goudengids.be zullen aan bod komen. Zo wordt er onder meer aangeleerd hoe men op een eenvoudige manier een website kan opzetten en onderhouden en hoe men ervoor kan zorgen dat die website ‘zichtbaar’ blijft door vaak bij de resultaten van zoekrobots op te duiken. (KAV)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content