“Richting Morgen” moet Vlaming warm maken voor wetenschap en innovatie

(Belga) Vlaams minister van Innovatie Ingrid Lieten (sp.a) heeft vrijdag een nieuw marketing- en communicatieplan gelanceerd om voortaan met één stem wetenschap en innovatie te promoten. “Met de baseline ‘Richting Morgen’ gaat Vlaanderen doordrongen geraken van wetenschap en innovatie”, klonk het vrijdag bij de voorstelling van de campagne.

De baseline en het bijbehorende logo (opgebouwd rond een gele pijl) moeten de bestaande communicatie-initiatieven van de verschillende wetenschapsactoren stroomlijnen. “Er is een zekere versnippering van de communicatie, wat niet bevorderend werkt voor een eenduidig sterk beeld” van de sector, zei Fons Van Dyck van Think BBDO, dat de campagne ontwikkelde. “We willen de krachten van alle spelers blijven gebruiken, maar voegen er een globale paraplu aan toe”, voegde minister Lieten toe. “Daardoor willen we allemaal samen meer impact hebben om een cultuur van wetenschap, technologie en innovatie te installeren in Vlaanderen.” Bedoeling is dat actoren als het onderwijs en technologiefederatie Agoria, maar bijvoorbeeld ook Technopolis, het overkoepelende logo gaan gebruiken bij hun communicatie. Er komt in het najaar ook een mediacampagne en er zullen initiatieven worden ontwikkeld om kansengroepen te bereiken. De campagne loopt over minstens drie jaar. (FUL)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content