Reclamecampagne met 'overspelige koning Albert' stopgezet

18/09/13 om 11:29 - Bijgewerkt om 12:10

Een reclamecampagne die gebruik maakte van beelden van koning Albert om promotie te maken voor overspel via een datingsite is stopgezet.

Reclamecampagne met 'overspelige koning Albert' stopgezet

Victoria Milan © .

De nieuwste reclamecampagne van Victoria Milan was een doorn in het oog van het paleis. Op grote affiches van de website gaf koning Albert zijn zoon en opvolger koning Filip het advies: 'Een goede raad mijn zoon, wees altijd discreet.'

Victoria Milan is een sociale netwerksite voor mensen die op zoek zijn naar een liefdesaffaire of naar een 'discrete relatie'. De site richt zich vooral op mensen die willen vreemdgaan.

Het hof had geëist dat de reclamecampagne onmiddellijk werd stopgezet. Het bedrijf is daar nu ook op ingegaan.

De campagne heeft het bedrijf alvast geen windeieren gelegd. "Wij verwachten de kaap van 10.000 leden te bereiken tegen het einde van week", zegt CEO van Victoria Milan, Sigurd Vedal.

'De Belgen staan bekend om hun humor en daarom hadden we gehoopt dat de nieuwe koning de humor van de nieuwe campagne zou inzien. We hadden de bedoeling niet om de koninklijke familie te beledigen, dus hebben we de campagne onmiddellijk stopgezet.'

Onze partners