Reclamebureau door en voor jongeren op zoek naar nieuw talent

19/04/13 om 14:59 - Bijgewerkt om 14:59

De studenten van het reclamebureau 20Something hebben een campagne gelanceerd waarmee ze op zoek gaan naar nieuw reclametalent. Dat gebeurde in het bijzijn van Vlaams Minister van Onderwijs Pascal Smet.

Reclamebureau door en voor jongeren op zoek naar nieuw talent

De studenten van het reclamebureau 20Something lanceerden een campagne waarmee ze op zoek gaan naar nieuw reclametalent. Dat gebeurde in het bijzijn van Vlaams Minister van Onderwijs Pascal Smet.
Het initiatief werd drie jaar geleden in het leven geroepen door het Brusselse reclamebureau 6+1 en wordt volledig gerund door studenten. Om het driejarige bestaan te vieren, gaat het bureau nu via een grootschalige campagne op zoek naar nieuw stagetalent. 'De bedoeling van 20Something is om de kloof tussen studeren en werken te verkleinen', zegt Damjan Cetkovic van het reclamebureau 20Something.

Het bureau vindt het belangrijk dat het debat over samenwerking tussen scholen en bedrijven wordt opgevoerd. 'Er bestaan al een paar varianten, maar daar begin je helemaal onderaan de ladder en kun je in het beste geval een beetje opklimmen', zegt Cetkovic. 'Hier draai je meteen mee in het team. In de drie maanden dat ik hier zit, ben ik nog nooit stagiair genoemd.'

'Uniek concept'

Vlaams Minister van Onderwijs Pascal Smet (SP.A), die aanwezig was bij de lancering van de campagne, noemt het project 'een unieke kans om hun ondernemingszin aan te scherpen'. 'Een van de doelen van het hoger onderwijs is de competentieontwikkeling versterken', aldus Smet vandaag in Het Laatste Nieuws. 'Sterke persoonlijkheden vormen kan door studenten kennis te laten maken met de reële situatie op de werkvloer.'

Die praktijkervaring vindt ook Cetkovic het voornaamste verschil met zijn opleiding. 'Op school zie je je ideeën nooit echt uitgevoerd. Hier is dat wel het geval.' Het bureau werkt onder meer voor luchtvaartmaatschappij Brussels Airlines en verzorgt de online communicatie van het biermerk Desperados. 'Soms zie je de mensen weleens denken: "jullie zijn maar studenten", zegt Cetkovic. 'Maar dat verandert eens ze het werk zien dat we leveren.' (JDW)

Onze partners