Radiospot van 200 seconden luidt vernieuwde Knack in

19/10/12 om 08:45 - Bijgewerkt om 08:45

(Belga) Sinds donderdag ligt een vernieuwde Knack in de winkelrekken en daar hoort een uitgebreide mediacampagne bij, waaronder een op sociale media druk besproken 200 seconden durend radiospotje. Dat laatste is uniek in het afgelopen decennium, zegt de Vlaamse Audiovisuele Regie (VAR).

De lay-out en de inhoud van Knack werden aangepakt. "Knack wordt luchtiger en leesbaarder, maar daarom niet minder verteerbaar, want het dna van het blad wordt niet aangepast, " aldus uitgeefdirecteur Jos Grobben. Wat de inhoud betreft wil Knack nog meer maatschappelijk relevante thema's aansnijden en korter op de bal spelen. Er zijn een aantal nieuwe rubrieken, de satirische "Bladspiegel" van Koen Meulenaere wordt niet vervangen. Grobben benadrukt dat Knack haar onafhankelijkheid hoog in het vaandel blijft voeren. Dat is ook wat Rik De Nolf, de CEO van Roularta Media Group in een begeleidende brief aan de lezers schrijft. "Die onafhankelijkheid en kwaliteit maakten Knack de afgelopen veertig jaar groot." De vernieuwingsoperatie, die een tijd geleden werd ingezet, wordt begeleid door een mediacampagne. Volgens de VAR werd voor het eerst in tien jaar een volledig reclameblok gevuld met een 200 seconden durende radiospot. "We volgen daarin een Knacklezer die alles meemaakt en een open kijk heeft op de wereld die zich afspeelt in de magazines", verduidelijkt Christophe Ghewy van Bowling Brussels, dat de campagne ontwikkelde. De inhoud van Knack zal voortaan ook wekelijks in een dertig secondenspotje op radio uitgezonden worden en er komt ook een printcampagne. (DIRK WAEM)

Onze partners