Postorderbedrijf maakt misbruik van naam gemeente Bertem

05/09/12 om 18:31 - Bijgewerkt om 18:31

(Belga) Een postorderbedrijf maakt misbruik van de naam van de gemeente Bertem om nieuwe klanten te ronselen. Dat meldt het gemeentebestuur van de Vlaams-Brabantse gemeente op zijn website. Onder een vals voorwendsel worden inwoners opgebeld en krijgen ze vervolgens postpakketjes opgestuurd. Het kost hen veel geld om die terug te sturen of het bedrijf zelf te contacteren. De slachtoffers kunnen klacht indienen bij de Economische Inspectie van de federale overheid, aldus nog het gemeentebestuur.

Volgens het gemeentebestuur hebben verschillende inwoners van Bertem een telefoontje gekregen om hen te bedanken voor hun deelname aan een enquête van de gemeente, vorig jaar. In het telefoongesprek wordt een geschenk beloofd. Dat blijkt een pakketje van een postorderbedrijf te zijn. Na de levering van het zogenaamde cadeau volgen nog pakketjes, die betalend zijn. Die ongewenste pakketjes aangetekend terugsturen, is duur en ook het bedrijf telefonisch contacteren, kost een flinke duit. Wie belt komt immers op een wachtlijn terecht die 45 eurocent per minuut kost. De gemeente wil haar inwoners dan ook waarschuwen. "Bertem heeft helemaal geen enquête gehouden en deelt dus ook geen bedankpakketjes uit", klinkt het. "Wie al dergelijke ongewenste zendingen heeft ontvangen, kan klacht indienen bij de Economische Inspectie van de federale overheid." Dat kan op de website http://economie.fgov.be/nl/geschillen/klachten/waar_hoe_klacht_indienen/ (COR 230)

Onze partners