Oprichter en hoofdredactrice Arianna Huffington verlaat The Huffington Post

11/08/16 om 15:57 - Bijgewerkt om 15:57

Bron: Belga

(Belga) Arianna Huffington (66) die elf jaar geleden een van de mede-oprichters was van The Huffington Post en de gelijknamige internetsite uitbouwde tot een van de grootste en belangrijkste digitale mediaspelers in de VS, heeft laten weten dat ze uit het bedrijf stapt om zich te focussen op een start-up die zich toelegt op gezondheid en "wellness". Dat heeft de hoofdredactrice van The Huffington Post zelf getweet.

Oprichter en hoofdredactrice Arianna Huffington verlaat The Huffington Post

Oprichter en hoofdredactrice Arianna Huffington verlaat The Huffington Post © BELGA

"Ik dacht dat de Huffington Post de laatste halte in mijn loopbaan zou worden, maar ik heb de beslissing genomen om als hoofdredactrice ontslag te nemen om een nieuwe onderneming te leiden, met name Thrive Global", meldde ze op Twitter. "Nog maar in juni vorig jaar had Huffington op papier laten zetten dat ze tot 2019 voorzitter en hoofdredactrice van The Huffington Post zou blijven", meldt The Wall Street Journal. Ze had gedacht haar activiteiten voor The Huffington Post en het nieuwe bedrijf te kunnen combineren, maar daar komt ze nu op terug. Arianna Huffington heeft al verschillende boeken over gezondheidsonderwerpen gepubliceerd en gaf er ook lezingen over op verschillende plaatsen in de VS. Ze heeft Griekse roots en werd bekend in de VS als politiek commentator en analist. Ze richtte The Huffington Post in 2005 op samen met Kenneth Lerer en Jonah Peretti, en ze werden hierdoor alle drie belangrijke figuren in de wereld van de digitale media in de VS. The Huffington Post werd 5 jaar geleden verkocht aan AOL, maar Arianna bleef aan als voorzitter en hoofdredactrice van The Huffington Post Media Group. Huffington werd een visionaire en succesvolle pionier in de digitale journalistiek door papier volledig af te zweren. The Huffington Post werd opgericht als een progressief alternatief voor The Drudge Report. "Hoewel er regelmatig meer dan 100 miljoen bezoekers per maand klikten op Huffington Post-artikels, maakte de site amper winst", aldus The Wall Street Journal. (Belga)

Onze partners