Open VLD gaat voor "vooruitgangsoptimisme" met nieuwe slogan "Goesting in de toekomst"

05/05/14 om 14:43 - Bijgewerkt om 14:43

Open VLD trekt op 25 mei naar de kiezer met een nieuwe slogan: "Goesting in de toekomst".

Open VLD gaat voor "vooruitgangsoptimisme" met nieuwe slogan "Goesting in de toekomst"

© Twitter @openvld

"We hebben niet alleen goesting in het leven, maar ook goesting in de toekomst", stelde partijvoorzitter Gwendolyn Rutten bij de onthulling van de nieuwe Open VLD-slogan "Goesting in de toekomst". Dat gebeurde op het partijhoofdkwartier, in aanwezigheid van de lijsttrekkers voor 25 mei.

"Enige vooruitgangsoptimistische partij"

Met deze nieuwe campagneslogan wil de liberale partij zich profileren als "de enige vooruitgangsoptimistische partij", zo verwoordde Noël Slangen het.

Open VLD gaat voor een groeieconomie, stelde Gwendolyn Rutten. "We hebben de voorbije jaren orde op zaken gesteld", maar voor de toekomst heeft Open VLD het 5-5-5-groeiplan opgesteld dat in het verkiezingsprogramma werd verwerkt. Open VLD is volgens haar de beste garantie voor economische groei.

"De maggie-aanpak"

Maggie De Block benadrukte dat Open VLD een vrijheidspartij is, die beschikt over de beste mensen. De Block overliep de verschillende lijsttrekkers. "Die kunnen over hun eigen campagne beslissen, zo dicht mogelijk bij de mensen, zoals politiek zou moeten zijn", vulde Rutten aan. Vandaar ook slogans als "West-Vlaanderen heeft goesting in de toekomst".

De economische groei is nodig om de zorg en de pensioenen in de toekomst te kunnen betalen. "Hiervoor kiezen we voor de maggie-aanpak", zei Gwendolyn Rutten. De populaire staatssecretaris wordt het boegbeeld van het zorgplan dat de partij op dinsdag 13 mei uit de doeken zal doen.

Campagneleider van Open VLD voor deze verkiezingen is Peter Claes. De slogan werd uitgewerkt door het Nederlandse bureau Dawn, de campagne door Choco uit Lier en het drukwerk is in handen van het bureau Hands. (Belga/MI)

Onze partners