Ondertitel Humo “Onafhankelijk weekblad voor radio en tv” zou verdwijnen

(Belga) Humo is bezig met een vernieuwingsoperatie en de metamorfose van het weekblad moet op dinsdag 29 november afgerond zijn. De ondertitel “Onafhankelijk weekblad voor radio en tv” zou verdwijnen. Dat meldt pub.be. Sanoma Magazines België, de uitgever van Humo, wil enkel bevestigen dat er een herlancering komt.

Humo en reclamebureau Mortierbrigade plannen een campagne om de nieuwe marktpositie van Humo te ondersteunen, schrijft pub.be. Op dinsdag 29 november zou Humo niet langer zomaar “die ochtend in de krantenwinkel liggen.” Ook de ondertitel “Onafhankelijk weekblad voor radio en tv” zou aangepast worden. Humo ontwikkelt zich nu al als een multimediaal mediamerk. “We willen beter aansluiten bij de thema’s die ons publiek interesseren”, zegt uitgeefster Chantal Janssens aan pub.be. “In dat kader besteden we gaandeweg meer aandacht aan nieuws, onderzoeksjournalistiek en foto’s en beelden. We willen om de week de agenda bepalen via een spraakmakend dossier.” Tegenover Belga bevestigt Janssens alleen dat de herlancering van Humo gepland is voor 29 november. Inhoudelijke details daarover worden pas midden november bekendgemaakt. Ook Bart Vanegeren, de nieuwe Humo-hoofdredacteur, wilde dinsdagmiddag geen commentaar geven. Mediagroep De Vijver, ook eigenaar van productiehuis Woestijnvis en de commerciële zenders VT4 en VIJFtv, kreeg vorig jaar 49 procent van Humo in handen. De andere 51 procent is in handen van Sanoma. Bij een bron op de redactie luidt het dat er niet gediscuteerd wordt over het woord “onafhankelijk”. “Humo blijft alleszins een onafhankelijk weekblad”, luidt het. (KAV)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content