NMBS vergoedt 69.000 reizigers voor late treinen

16/05/12 om 07:38 - Bijgewerkt om 07:38

De Centrale Klantendienst van de NMBS heeft vorig jaar iets meer dan een miljoen euro uitbetaald aan 69.000 ontevreden passagiers.

NMBS vergoedt 69.000 reizigers voor late treinen

© Belga

De Centrale Klantendienst van de NMBS heeft vorig jaar iets meer dan een miljoen euro uitbetaald aan 69.000 ontevreden passagiers die een compensatie hadden aangevraagd omdat hun treinen te laat waren. Dat schrijven Gazet van Antwerpen, Het Belang van Limburg en de kranten van de groep Sud Presse. Het aantal aanvragen steeg vorig jaar met zestig procent ten opzichte van 2010. Volgens de spoorwegmaatschappij is de grotere bekendheid van het systeem een van de redenen van de forse toename. Het systeem werd ook eenvoudiger. Voor bepaalde formules staan aanvraagformulieren op het internet.

Om aanspraak te maken op een compensatie moet een trein een uur te laat komen, twintig keer een vertraging van vijftien minuten of tien keer een vertraging van een half uur. De NMBS heeft vorig jaar iets meer dan een miljoen euro aan compensaties uitbetaald in waardebons. (Belga/INM)

Lees meer over:

Onze partners