NMBS informeert reizigers voortaan via Twitter

24/10/13 om 07:41 - Bijgewerkt om 07:41

NMBS gaat via Twitter de dialoog aan met kritische reizigers. De spoormaatschappij gaat ook in real time reisinformatie geven.

NMBS informeert reizigers voortaan via Twitter

@NMBS op Twitter © .

De NMBS lanceert zijn officiële Twitter-account. Bedoeling is om informatie te delen met de reizigers en ook om de conversatie aan te gaan met doorgaans vrij kritische twitteraars.

De naam van het officiële kanaal wordt @NMBS. De bedoeling is om de reizigers snel te informeren.

De openbaarvervoersmaatschappij heeft al een aantal mobiele toepassingen, de Twitter-feed vormt daar een aanvulling op. De dienst is te bereiken van 6 uur 's ochtends tot 22 uur 's avonds. Een team van medewerkers stuurt updates de wereld in.

Real time informatie

De bedoeling is om reizigers in real time informatie te geven over hun reisweg of over voorvallen in de treinstations die van invloed kunnen zijn op het traject. Het is ook de bedoeling dat de reizigers met hun vragen op de account terechtkunnen. De NMBS belooft om in conversatie te gaan, bijvoorbeeld met reizigers die ergens vastzitten op de trein. (Belga/EE)

Lees meer over:

Onze partners