Nieuwe WODCA-campagne laat jongeren eigen You Tube-clip maken

22/10/12 om 08:41 - Bijgewerkt om 08:41

(Belga) De nieuwe WODCA-campagne zet het rijden onder invloed van drugs centraal en richt zich specifiek tot jongeren van 17 tot 25. Zij kunnen interactief meewerken aan de campagne door hun eigen You Tube-clip te maken. Antwerps gouverneur Cathy Berx startte de 'WODCAM-campagne' door als eerste een clip op te nemen in de videobooth.

De jongeren nemen in de videocabine plaats achter een stuur en komen in een dancingsfeer terecht. Vervolgens slaat een autodeur dicht en kunnen ze een boodschap opnemen waarin ze aangeven dat ze tegen rijden onder invloed zijn en waarin ze andere jongeren ook oproepen om dat niet te doen. Daarna volgen beelden van een WODCA-controle. De videocabine wordt in verschillende scholen geplaatst. De clips worden verzameld op een You Tube-kanaal vanwaar ze een link kunnen plaatsen op hun Facebookpagina. Zo wordt hun clip én de boodschap dat alleen wie nuchter rijdt, echt zeker is, verspreid onder hun vrienden. (COR 327)

Onze partners