Nieuwe iPhone-applicatie laat snelle interventie Touring toe

28/09/11 om 14:38 - Bijgewerkt om 14:38

(Belga) Met één druk op een knopje op de iPhone kunnen bestuurders van een in panne gevallen wagen hun moeilijkheden direct aan de alarmcentrale van mobiliteitsorganisatie Touring melden. "Zo kan er een snellere en betere interventie plaatsvinden", luidt het.

Door de nieuwe toepassing op de mobiele telefoon hoeft de bestuurder geen telefoonnummer meer opzoeken en kan Touring een voertuig in moeilijkheden of panne meteen lokaliseren. "Daar werd tot nog toe heel wat tijd aan verspild", meldt de mobiliteitsorganisatie. "Er moet over en weer worden gebeld, de betrokkene moet vaak op gevaarlijke wegen achterhalen waar hij zich bevindt en er wordt foute informatie doorgegeven. Vaak weten mensen gewoon niet waar ze zijn." Zo blijkt uit een enquête van Touring bij 3.000 automobilisten dat 20 procent van de respondenten toegeeft niet steeds te weten waar ze zich bevinden wanneer ze iemand om hulp vragen. De helft van de respondenten zegt voorstander te zijn van het systeem omdat ze op die manier geen telefoonnummers hoeven te onthouden en onmiddellijk iemand die de taal spreekt aan de lijn krijgen. Voor 57 procent tenslotte blijkt een snelle lokalisatie bij pech noodzakelijk te zijn. De iPhone-applicatie kan vanaf woensdag gratis gedownload worden via de appstore van electronicabedrijf Apple. (OSN)

Onze partners