Nieuwe dolfijnenshow Boudewijnpark sensibiliseert publiek

(Belga) Voor het eerst in meer dan vijftien jaar krijgt de dolfijnenshow in Boudewijn Seapark in Brugge een grondige opfrissingsbeurt. Naast een nieuw decor en nieuwe muziek wil het attractieapark het publiek ook sensibiliseren over afval en plastic in de zee. Dat meldt commercieel manager Geertrui Quaghebeur een week voor de avant-première van de show.

Naar aanleiding van het 50-jarig bestaan van Boudewijn Seapark is het dolfijnenbad helemaal veranderd. Zo werd een nieuw decor opgebouwd dat nauwer aansluit bij de natuurlijke omgeving van de zeezoogdieren. Ook de show werd volledig vernieuwd. De dolfijnen zullen nieuwe sprongen tonen op de tonen van muziek van Miguel Wiels en Peter Gillis, terwijl Kathleen Aerts (ex-K3) haar stem ontleende voor de nieuwe verhaallijn. En ook het kanobootje maakt terug zijn opwachting. “Bij iedere show zal iemand uit het publiek gehaald worden en in een bootje tussen de dolfijnen mogen varen”, aldus Quaghebeur. In de nieuwe verhaallijn wil Boudewijn Seapark ook een boodschap meegeven. “We willen het thema recycling en afval in zee meer onder de aandacht brengen. Steeds meer dieren in zee sterven door plastics die door de mens in zee worden gegooid. We willen het publiek bewust maken, al zal dat niet ten koste gaan van het entertainment in onze nieuwe show”, besluit Quaghebeur. Volgende week woensdag gaat de show, “Dolphin Bay Adventure” genaamd, in avant-première voor genodigden en abonnees. Een dag later, op Hemelvaart, kan ook het grote publiek kennis maken de vernieuwde trekpleister van het attractiepark. (Belga)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content