Nieuwe app maakt contacteren klantendienst grote bedrijven makkelijker

22/10/12 om 19:58 - Bijgewerkt om 19:58

(Belga) Wie contact wil opnemen met de klantendienst van grote bedrijven kan dat vanaf nu met de nieuwe app iWantHelp. De app maakt het telefoontje volgens ontwikkelaar Ideal systems goedkoper en makkelijker. iWantHelp is vanaf vandaag beschikbaar op iPhone en Android, later volgt Windows Phone 8. Electrabel en Carglass zijn de eerste bedrijven op het platform.

"Stel dat je een klantendienst wil contacteren over een factuur die je ontvangen hebt", luidt het. Met iWantHelp start je een telefoongesprek door de QR-code op die factuur in te scannen. De juiste persoon neemt op en kent al jouw naam en het nummer van de factuur waarvoor je belt. Dat zorgt ervoor dat de klant niet langer het keuzemenu moet doorlopen, wat de kosten van het telefoongesprek drukt. De klant moet ook niet meer zoeken naar zijn klantennummer, want de app slaat dat op en stuurt het door. Ziet de beller voor hij op de belknop drukt dat de wachttijd oploopt, dan vraagt hij met 1 swipe de klantendienst hem terug te bellen op een tijdstip naar keuze. Electrabel en Carglass zijn de eerste bedrijven op het platform. Op korte termijn volgen onder andere een bank en een telecommaatschappij. Ook een 80-tal social-profit organisaties zijn gratis in de app opgenomen met beperkte functionaliteit. (MVL)

Onze partners