N-VA lanceert campagne om te tonen dat "de verandering werkt"

28/11/16 om 07:15 - Bijgewerkt om 07:20

Bron: Belga

(Belga) "We kunnen mooie resultaten voorleggen, alleen slagen we er niet altijd in dat verhaal over te brengen", zo vindt N-VA-voorzitter Bart De Wever na 2 jaar regeren. Daarom komt zijn partij met een nieuw offensief om de Vlamingen ervan te overtuigen dat "de verandering werkt", schrijven De Morgen en Het Laatste Nieuws vandaag.

N-VA lanceert campagne om te tonen dat "de verandering werkt"

N-VA lanceert campagne om te tonen dat "de verandering werkt" © BELGA

"We willen tonen dat de inspanningen wel degelijk lonen, en een tegenwicht bieden voor de desinformatie vanuit de vakbonden en oppositie." Met filmpjes en advertenties wil de N-VA-voorzitter tonen dat "de verandering werkt", zoals de baseline van de nieuwe campagne luidt. Die mikt niet enkel op het gevoel, zoals de "helfie-campagne" uit het voorjaar van 2015, maar wil de Vlaming ook rationeel overtuigen. "In de campagne vertellen gewone mensen in hun woorden wat die verandering concreet voor hen betekent. Hun verhalen onderbouwen we met cijfers van onafhankelijke bronnen zoals de Nationale Bank, het Planbureau en de Europese Commissie", legt De Wever uit. Hij ergert zich er al langer aan dat de coalitie van N-VA, CD&V, Open Vld en MR er niet in slaagt de Vlaming van haar realisaties te overtuigen. Als grootste regeringspartij beseft de N-VA dat zoiets vooral op haar afstraalt. "Dit is dan ook geen verkiezingscampagne", klinkt het nog. "Open Vld en CD&V hoeven zich hier ook niet door aangevallen te voelen: we dragen hiermee het algemene beleid uit." (Belga)

Onze partners