Moeder en vier kinderen bevangen door CO in Halle

03/01/16 om 22:03 - Bijgewerkt om 22:03

Bron: Belga

(Belga) In de Albertstraat in Halle zijn zondagavond een moeder en haar vier kinderen bevangen geraakt door koolstofmonoxide. Dat meldt de brandweer Vlaams-Brabant West. De vijf zijn naar het ziekenhuis gebracht om zuurstof te krijgen. De vader van het gezin was ook in de woning aanwezig maar raakte niet bedwelmd en had geen verzorging nodig. Volgens de brandweer zijn de vijf slachtoffers gered door hun CO-detector.

De moeder en haar vier kinderen, twee jongens en twee meisjes die allen niet ouder dan tien zijn, bevonden zich in de badkamer, toen ze zich onwel begonnen te voelen. Toen daarop ook de CO-detector aansloeg, werd meteen de brandweer verwittigd. Die kwam ter plaatse en bracht de slachtoffers over naar het ziekenhuis. Oorzaak van de CO-intoxicatie was de slecht werkende gasboiler op de badkamer. (Belga)

Onze partners