Minister Cerexhe steunt Be Park voor beter gebruik van Brusselse parkeerplaatsen

(Belga) Brusselaars die met parkeerproblemen te maken hebben, kunnen voortaan een beroep doen op de parksharingdiensten van Be Park om een parkeerplaats te vinden in onderbenutte parkeergarages van bedrijven. Een simpel telefoontje naar het callcenter volstaat om de slagboom te openen. De jonge onderneming kan hiervoor op steun rekenen van het Brusselse gewest, zo heeft minister van Economie Benoît Cerexhe (cdH) op een persconferentie gezegd.

Geïnteresseerde automobilisten moeten een account aanmaken op www.bepark.be of via de mobiele smartphone-applicatie om zich te laten begeleiden naar alle beschikbare parkeerplaatsen in de buurt. Om toegang te krijgen tot een Be Park-parking volstaat een telefoontje naar het callcenter of een gratis sms. De betaling verloopt via een elektronische portefeuille of domiciliëring. De Be Park-klanten zijn onder andere buurtbewoners die te maken hebben met parkeerproblemen, maar ook restaurants, theaterzalen of bedrijven die naar parkeerplaatsen zoeken voor hun klanten. De innovatie van Be Park zit in de geüniformiseerde toegang tot verschillende parkings met de gsm. De traditionele toegangssystemen (slagbomen, luiken en hekken) worden aangepast zonder meerkost voor de aanbieder. De gegevens van de parking (aantal plaatsen, tijdschema, prijs) worden geconfigureerd met de Be Park-backoffice. Be Park telt nu al meer dan vijftien parkings in vijf steden. De parkeerplaatsen zijn afkomstig uit de grootdistributie, immobiliënsector en hotels. De bedrijfsleiding gaat het systeem ook internationaal uitbreiden. (MVL)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content