Man komt om door verstikking na korte brand in zijn flat in Kuurne

05/02/12 om 16:28 - Bijgewerkt om 16:28

(Belga) In een woning in Kuurne is deze voormiddag het levenloos lichaam van een 26-jarige man aangetroffen. Dat bevestigt het parket van Kortrijk. Het slachtoffer kwam om het leven door verstikking, nadat er in zijn flat een korte brand was geweest.

Het was een buurvrouw van het slachtoffer die politie belde nadat ze in haar woonst een sterke rookgeur waarnam. Bij controle bleek die afkomstig te zijn uit het huis van de jongeman. Daar was in de loop van de nacht een korte brand geweest in de leefruimte. Het vuur doofde uit zichzelf, maar er werd toch genoeg rook ontwikkeld om de bewoner te doen stikken. Op het moment van de feiten lag de man te slapen in zijn bed. Het parket stuurde een deskundige ter plaatse. Die schrijft de oorzaak van het overlijden toe aan of een smeulende sigaret of een kortsluiting in een laptop. Dat gebeurde op een matras die in de woonkamer lag. (KAV)

Onze partners