Luchthaven roept passagiers op verloren bagage zo gedetailleerd mogelijk te registreren

23/03/16 om 11:48 - Bijgewerkt om 11:48

Bron: Belga

(Belga) Brussels Airport en de luchtvaartmaatschappijen zullen de komende dagen hun best doen om alle bagage die na de aanslagen is achtergebleven op de luchthaven, aan de eigenaars terug te bezorgen. "Maar we moeten realistisch zijn: dat kan een tijd duren", zegt Anke Fransen, woordvoerster van Brussels Airport.

Luchthaven roept passagiers op verloren bagage zo gedetailleerd mogelijk te registreren

Luchthaven roept passagiers op verloren bagage zo gedetailleerd mogelijk te registreren © BELGA

Reizigers die spullen moesten achterlaten bij hun evacuatie uit de luchthaven, wordt aangeraden om eerst en vooral hun luchtvaartmaatschappij te contacteren. Indien de maatschappij geen lokale vertegenwoordiging heeft, kunnen de reizigers een "lost & found"-formulier invullen op de website van de luchthaven. Bagage die al ingecheckt was en dus ook gelabeld, zal eenvoudiger te linken zijn aan de eigenaar. Moeilijker wordt het voor de spullen die achterbleven in de vertrekhal. Het is daarom belangrijk zoveel mogelijk details te vermelden, zegt Fransen. "Bijvoorbeeld de afmetingen, de kleur van de bagage, stickers en andere merktekens aan de buitenkant, maar ook specifieke items die in de bagage zitten. Dat alles kan helpen om de juiste eigenaar te vinden." Momenteel kunnen de mensen van de luchthaven de vertrekhal nog niet in, omdat het gerechtelijk onderzoek nog bezig is. Zodra de hal wordt vrijgegeven, zal de achtergelaten bagage gesorteerd worden. Nadien kan het matchen beginnen. Officiële documenten, zoals paspoorten, zullen aan de lokale politie worden overgemaakt. (Belga)

Onze partners