Limburgs bier moet “sociaal weefsel versterken”

(Belga) Limburg Klinkt is de naam van een campagne die biermerk Cristal Alken donderdag in gang heeft get(r)apt. De brouwerij gaat niet alleen gratis bier leveren op lokale buurtfeesten en barbecues, maar wil voor de sociale cohesie in de provincie, ook pakketten met bierviltjes, glazen en plateau’s aanbieden. Het Limburgse provinciebestuur steunt de actie omdat streekproducten het authentieke imago stimuleren dat nodig is als toeristische trekpleister.

Als meest gedronken biermerk van de provincie, wil Cristal Alken een actieve rol spelen op alle Limburgse familie-, vrienden- en verenigingsmomenten. Cristal neemt daarom de rol van de lokale brouwer over, door feestjes te sponsoren met ‘vers bier van hier’, maar ook toebehoren te leveren als vlaggetjes en bierviltjes. De brouwerij geeft zelfs een tapinstallatie in bruikleen. Anderzijds zullen de lokale drankenhandels en cafés gadgets van Cristal mogen verdelen en zal het biermerk prominent aanwezig zijn op allerlei zomerfestivals in de provincie. Het doel van dit alles is om de samenhorigheid in Limburg aan te wakkeren en de mensen die initiatieven nemen een duwtje in de rug te geven. Het provinciebestuur is de actie genegen. Gedeputeerde van Toerisme Igor Philtjes, zelf trouwens Alkenaar, wijst daarbij op het belang van sociale evenementen en de beleving van streekproducten: “Wij zijn een regio met een rijke geschiedenis van eten en drinken. Dit is heel waardevol voor onze toeristische promotie. De consumptie van lokale producten is goed voor onze economie en werkgelegenheid. Dat moeten we in tijden van crisis koesteren.” (Belga)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content