Levenslijn verdeelt knipperlichtjes voor betere zichtbaarheid in het verkeer

(Belga) Levenslijn verdeelt 34.000 sets van Zeppe & Zikki-knipperlichtjes. Bedoeling is zwakke weggebruikers aan te zetten zich beter zichtbaar te maken in het duister. Elke set bestaat uit een wit en een rood lichtje dat aan fiets, rugzak of kledij kan bevestigd worden. Dat staat te lezen op de website van de liefdadigheidscampagne.

De poppen Zeppe & Zikki zijn al enkele jaren het gezicht van de campagne. Wie een verlichtingsset wil winnen, surft naar www.zeppezikki.be en neemt daar deel aan een kleine quiz. De knipperlichtjes worden ook te koop aangeboden in de winkels van Veritas, Fun, e5 mode en de webshop van Levenslijn. De nationale campagne duurt drie weken en is een initiatief van Levenslijn met de steun van het BIVV en de Nationale Loterij. De opbrengst gaat naar het Levenslijn-Kinderfonds, beheerd door de Koning Boudewijnstichting, dat hiermee verdere initiatieven neemt voor meer verkeersveiligheid en een betere opvang van verkeersslachtoffers. (MVL)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content