Kustattracties bundelen krachten in nieuwe vzw

(Belga) Aan de Belgische kust slaan 23 attracties via de vzw Kustattracties de handen in elkaar. De samenwerking die meer attractiebezoek en een betere uitstraling van de kust moet generen, werd dinsdagmiddag voorgesteld in Oostende op het zeilschip Mercator. Met de Kustpas lanceert de vzw alvast een eerste initiatief.

Vzw Kustattractie overkoepelt 23 attracties, zoals pretparken, musea, natuurcentra en events. “We willen door nauwere samenwerking, niet alleen tussen de diverse attracties maar ook met alle sector-gerelateerde organisaties, het attractiebezoek aan onze Kust stimuleren”, zegt voorzitter Bart Vermeulen. De koepel heeft al enkele concrete plannen uitgewerkt voor de periode 2013-2016. Zo wordt er werk gemaakt van seizoensverlenging, marktverbreding, kwaliteitsoptimalisatie en de verhoging van de bezoekersquota. De vzw wil ook als een geheel naar buiten treden in promotiecampagnes. Een eerste initiatief wordt de Kustpas. Deze kustattractiekaart biedt in totaal 150 euro korting verdeeld over de 23 attracties. Er zullen 250.000 exemplaren worden gedrukt die op 850 locaties te vinden zullen zijn. De Lijn, met de Kusttram, en provinciebedrijf Westtoer zijn samen met Toeristische Attracties vzw, de koepelorganisatie van de pret- en dierenparken, de dragende partners van het initiatief. (Belga)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content