Kortrijkse zaak vervlaamst naam voor één week

© Belga

Het hamburgerrestaurant Paul’s Boutique in Kortrijk heet voor één week Paul’s winkeltje. De uitbater drijft de spot met N-VA, die een vervlaamsing van namen van Kortrijkse handelszaken vroeg.

“We sturen met deze actie een vette knipoog richting schepen Rudolf Scherpereel (N-VA)”, zegt uitbater Paul Drèze in de krant Het Nieuwsblad.

De uitbater liet speciaal een logo in gotische letters ontwerpen om de nieuwe naam bekend te maken. Met het nieuwe uithangbord wordt de zaak officieel herdoopt. “We mogen toch nog grappen”, klinkt het.

‘Stad van de Guldensporenslag’

We zijn de stad van de Guldensporenslag“, motiveerde schepen Scherpereel zijn vraag aan frituur Grand Place om voor een Nederlandse naam te kiezen. “Dan moet je toch niet voor een Franse naam kiezen?”

De stadscoalitie benadrukte dat “het geenszins de bedoeling is om namen van handelszaken, noch voor bestaande, noch voor nieuwe, te veranderen.” De ludieke tijdelijke naamsverandering van Paul’s Boutique, komt er dan ook op eigen initiatief. (AVE)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content