Knack gaat er ‘Helemaal over’

© /
Trui Engels
Trui Engels Journalist Knack

Als u het afgelopen jaar nog ‘Helemaal Knack’ was, dan gaat u er dit jaar wellicht ‘Helemaal over’.

Na de inspirerende ‘Helemaal Knack’-imagocampagne van het afgelopen jaar, bouwt Knack magazine dit najaar verder aan zijn lezersbestand met een opmerkelijke eindejaarsactie.

In samenwerking met het agentschap Bowling bedacht Roularta eind vorig jaar een overkoepelende strategie voor Knack onder de noemer ‘Helemaal Knack’. De (toekomstige) Knack-lezer is immers niet in een vakje te stoppen en heeft een brede kijk op alles van actualiteit over lifestyle tot entertainment.

‘Het Knack-abonnement. Helemaal erover’

Dit najaar bouwt de campagne verder op het overkoepelende verhaal van Knack en wordt de lezer op een creatieve manier verleid om ook een abonnement op het Knack-pakket te nemen, bestaande uit de drie basiscomponenten Knack, Knack Weekend en Knack Focus. En alsof dat nog niet genoeg is, wordt de lezer ook verwend met extra’s zoals Knack Extra, Knack Bodytalk en Mo* Magazine.

Daarbovenop krijgt de abonnee de artikels de avond voor het verschijnen van het magazine aangeboden op verschillende dragers (iPad – mét tablet optimised layout- Android en Windows 8) en kan hij genieten van kortingen op boeken, cd’s, dvd’s, reizen en tickets.

Of zoals de CEO van Roularta Rik De Nolf zelf zegt: ‘Een abonnement op Knack betaalt zichzelf terug door alle voordelen die de abonnementsformule biedt.’

Onder de noemer ‘Het Knack-abonnement. Helemaal erover’ kan de lezer aan de hand van een determinatietabel ontdekken welke interesses het dichtst bij hem aanleunen en wordt hij op die manier aangezet om een proefabonnement van drie maanden te nemen voor slechts 30 euro. Een andere advertentie toont alle voordelen van een abonnement op Knack in een visueel verrassend technisch plan.

Net zoals Knack de waan van de dag overstijgt door meer diepgang en analyse te bieden, wijkt ook de beeldtaal van deze campagne duidelijk af van de dagdagelijkse advertenties.

Speels en ludiek

Volgens directeur abonnementenwerving Frank Minne was het een uitdaging om de voordelen en de verschillende interessevelden die het Knack-pakket aanbiedt in een enkele advertentie te gieten.

Hoewel Roularta Media Group in tegenstelling tot andere mediabedrijven redelijk stand houdt door een sterke abonnementenwerving, is het niet evident om in tijden van crisis klanten te lokken voor een abonnementsformule. Vandaar een creatieve aanpak. ‘De kracht van het concept is dat de potentiële lezer op een speelse en ludieke manier kan kennis maken met de rijkdom van het Knack-pakket’, aldus Minne.

De ‘Helemaal erover’-campagne loopt sinds kort in kranten en magazines en blijft niet zonder gevolg. ‘De advertenties verschenen al in De Morgen en De Standaard en dat was meteen al een succes’, meldt Minne. ‘De eerste dagen werden er tientallen abonnementen verkocht’.

Wil u er ook helemaal over gaan? Surf naar www.knack.be/kennismaking

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content