Klanten van ING slachtoffer van poging tot phishing

(Belga) Klanten van ING zijn onlangs het slachtoffer geworden van pogingen tot phishing, zo heeft de bank donderdag aan Belga bevestigd. ING zegt dat het alles in het werk stelt om verdachte geldoverschrijvingen tegen te houden. De enkele klanten bij wie de poging lukte, werden terugbetaald door de bank.

De verdachte e-mails nodigden uit op een link te klikken om het veiligheidssysteem te updaten. Klanten van de bank die op het verzoek ingingen, speelden zonder het te weten persoonlijke informatie door aan cybercriminelen. De bank herinnert haar klanten regelmatig aan de goede praktijken om te vermijden dat hun persoonlijke gegevens gestolen worden, “maar de fraudeurs passen hun boodschappen voortdurend aan”, stelt een woordvoerder vast. ING herhaalt dat zijn klanten bij twijfel telefonisch contact kunnen opnemen met hun bankkantoor en de verdachte e-mail kunnen doorsturen naar be-irm-phishing@ing.be. Andere Belgische banken kregen ook al te maken met phishing. Volgens Febelfin, de overkoepelende federatie van de financiële sector, werden sinds het begin van dit jaar 480 klanten benadeeld voor een totaal bedrag van naar schatting 935.000 euro. (JDH)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content