Klanten Brusselse taxi’s zijn vrij tevreden

(Belga) De taxigebruikers in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest zijn best tevreden. Op een schaal van 1 tot 5 krijgen de Brusselse taxi’s een gemiddelde tevredenheidscore van 3,83. Bijna 7 op 10 respondenten geeft een score van 4 of meer. Dat blijkt uit de tevredenheidsbarometer bij de taxigebruikers die Brussels vervoersminister Brigitte Grouwels (CD&V) liet opstellen door het studiebureau M.A.S.

De enquête werd afgenomen tussen januari en maart van dit jaar bij een steekproef van 300 Brusselse taxigebruikers. De foutenmarge bedraagt 5 procent. De meerderheid van de verplaatsingen waarvoor een beroep wordt gedaan op een taxi zijn privé. Een belangrijke opmerking is dat 21% van de personen de taxi neemt als aanvulling op het openbaar vervoer. De belangrijkste redenen om gebruik te maken van een Brusselse taxi is de snelheid en de beschikbaarheid van taxi’s en dit op haast elk moment van de dag. Vooral het gebruiksgemak, het comfort en de luxe van de voertuigen scoren goed bij de gebruikers. De belangrijkste redenen om de taxi niet te gebruiken is de prijs en de houding van een deel van de chauffeurs. Het gebrek aan informatie is één van de zwakkere punten van de Brusselse taxi’s. Bijna de helft (41%) van de ondervraagde personen geeft aan dat hij/zij voor de eerste keer geïnformeerd geweest is over de werking van de taxi’s door de taxichauffeur, tijdens de eerste taxirit. Een deel van de klanten (29%) heeft zich voor het eerst laten informeren door kennissen, vrienden of familie. (Belga)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content